متأسفانه شورای شهر دور سوم مهریز در عین حالی که بیش از شش سال فرصت داشت، ضعیف عمل نمود و تبعیض و بی عدالتی را در این دوره بسیار شاهد بودیم

حجت الاسلام والمسلمین برهان در خطبه های این هفته نماز جمعه مهریز، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سوکواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، به برخی از مناقب و فضائل آن بانوی نمونه اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا نمونه بارز یک انسان به تمام معنا و الگو و اسوه تمام زنان عالم در علم و زهد و تقوا و نیز مباحث اعتقادی و اخلاقی است.

وی با توجه به مصادف شدن این ایام با تعطیلات نوروزی و سال نو، رعایت حرمت این ایام را بر همه لازم و واجب دانسته و افزود: در این ایام در کنار عزاداری و سوکواری در مجالس وعظ و خطابه، باید به تمامی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و عمق این مصیبت عظمی پرداخته شود.

برهان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، افزود: نام گذاری سال ها توسط آقا، بر اساس مهم ترین موضوعات و رویدادهای آن سال است و این بدان معنی نیست که این نامگذاری تنها مربوط به همان سال باشد، بلکه باید در سال های دیگر نیز استمرار یابد.

وی گفت: ما نباید در مقابل نقشه ها و دسیسه های دشمن انفعالی عمل کنیم و حماسه سیاسی یعنی شدن بخشیدن به سیاست و کسب آگاهی های لازم با صلابت و شدت عمل داشتن در مقابل همه آنچه با دین و آیین تضاد دارد.

وی در همین رابطه خاطر نشان کرد: دشمنان ما بدانند ملت ما از تحریم های آنان هیچ هراسی ندارند. برهان اضافه نمود: ما اطمینان داریم در عین ناداری و تحریم های ناجوانمردانه و فراوان دشمن، با الهام از الطاف خفیه الهی و صبر بر کمبودها و مسائل و مشکلات اقتصادی و البته مدیریت خوب بر مسائل اقتصادی جامعه، در نهایت بر کفر پیروز خواهیم شد.

امام جمعه مهریز همچنین با پرداختن به برخی مشکلات اقتصادی و اهمیت موضوع دوری از اسراف و تبذیر گفت: مرده باد فرهنگی که همه چیزش در مصرف گرائی خلاصه شود.

برهان در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه مهریز، با انتقاد شدید نسبت به عملکرد میراث فرهنگی در تأسیس برخی مراکز و بستر سازی برای برخی نابسامانی های فرهنگی در سطح کشور و با اشاره به برخی ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی در منطقه گردشگری سریزد، گفت: دین اسلام هیچ وقت با نشاط و تفریح مخالف نیست و حتی بر آن تأکید می نماید؛ تفریح و تفرج سالم آری ولی بستر سازی برای گناه و فساد و فحشا نه.

وی گفت: متأسفانه در بسیاری از اماکن تفریحی و تفرج گاهی در سراسر کشور به نوعی با عدم مدیریت و نظارت از سوی میراث فرهنگی، ناهنجاری های اخلاقی و مسائل جنسی و مفسده باب شده و هیچ برنامه ریزی و برخورد مناسبی نیز با این نابسامانی هاصورت نمی پذیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت موضوع انتخابات در سال جاری و لزوم حضور حماسی مردم همیشه در صحنه در این رخداد مهم، از برخی فعالیت های زودهنگام تبلیغاتی در انتخابات شوراها ابراز تأسف نموده و گفت: متأسفانه شورای شهر دور سوم مهریز در عین حالی که بیش از شش سال فرصت داشت، ضعیف عمل نمود و تبعیض و بی عدالتی را در این دوره بسیار شاهد بودیم و مردم باید توجه داشته باشند تا در انتخابات آتی کسانی را انتخاب کنند که با عملکرد خود لااقل آبروی نظام را نبرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا